ارائه انواع رژیم‌های غذایی با بهترین متد

اضافه وزن و چاقی مشکلات زیادی را برای سلامتی به دنبال دارد؛ به همین دلیل افراد دارای اضافه وزن به دنبال راه های متفاوتی برای کاهش وزن هستند. در میان افراد چاق، کسانی هستند که از رژیم لاغری نتیجه نگرفته اند و به دنبال راه های جایگزین می گردند. برخی دمنوش ها و نوشیدنی های گیاهی خواصی معجزه آسا برای لاغری دارند. یکی از این نوشیدنی ها، دمنوش عسل و دارچین است. عسل و دارچین برای لاغری معجزه می کنند و متخصصان بسیاری این خاصیت را تأیید کرده اند. در ادامه بیشتر با این نوشیدنی گیاهی و خواص آن آشنا می شویم.

چرا عسل‌ و دارچین‌ برای لاغری‌ مناسب است؟

عسل یک محصول فرعی گیاهی است که به دلیل خواص درمانی، شهرت زیادی در سرتاسر جهان دارد. عسل یک انرژی زای طبیعی است و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. این ماده شیرین که با نام شهد طلایی شناخته می شود، عارضه ای ندارد و در هنگام مصرف آن نیازی به نگرانی وجود ندارد. یکی از نگرانی های افرادی که قصد کاهش وزن دارند، آسیب به پوست و مو در پروسه لاغری است. عسل خواص زیادی برای پوست و مو دارد و استفاده مرتب از آن، پوستی شفاف و موهایی سالم را برای شما به همراه خواهد داشت.

اگر می خواهید از نوشیدنی عسل و دارچین برای لاغری استفاده کنید، بهتر است به سراغ عسل های خام بروید. عسل های پاستوریزه ای که در فروشگاه ها به فروش می رسند، حرارت دیده هستند. این کار موم های عسل را از بین می برد و نگهداری یا مصرف آن را آسان می کند. با این حال، حرارت بخشی از مواد مغذی عسل را از بین می برد؛ به همین دلیل عسل های خام، انتخاب بهتری خواهند بود. عسل خام سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است و منبعی غنی برای فسفر،‌ منیزیم، کلسیم و پتاسیم به شمار می رود.

دارچین یک ادویه معطر است و نقش زیادی در طبخ غذا ایفا می کند. ‌دارچین از پوست داخلی گیاه به دست می آید و خواص ضد باکتریایی و ضد انگلی دارد. ‌دارچین قند یا چربی ندارد؛ به همین دلیل استفاده از آن در برنامه غذایی مشکلی ایجاد نمی کند. دارچین میزان کلسترول خون را کاهش می دهد و برای افرادی که فشار خون بالایی دارند، یک کاهنده فشار طبیعی محسوب می شود. اگر مبتلا به بیماری قند خون نوع دو هستید یا از بیماری فشار خون رنج می برید، دارچین را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

مراقبت از پوست و مو در دوره کاهش وزن با عسل و دارچین

معجزه عسل‌ و دارچین‌ برای لاغری‌

مخلوط عسل و دارچین برای لاغری

عسل و دارچین هر دو منبعی غنی از آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان به تثبیت گونه های فعال اکسیژن در بدن کمک می کند و با این کار سلول های بدن را در شرایط بهتری قرار می دهد. با کمک آنتی اکسیدان سلول های بدن به ترمیم مداوم ادامه می دهند. در زمان کاهش وزن با روش هایی مانند رژیم یا ورزش امکان دارد با مشکلاتی مانند شل شدگی پوست مواجه شوید. خاصیت آنتی اکسیدانی دارچین و عسل این مشکل را برطرف می کند و نیازی به نگرانی درباره آن وجود ندارد.

دلیل خواص عسل و دارچین برای لاغری طبع گرم آن ها است. خوراکی های طبیعی که طبعی گرم دارند، حرارت بدن را بالا می برند. بالا رفتن گرمای بدن، سوخت و ساز را بالا می برد و چربی سوزی اتفاق می افتد. عسل شیرینی طبیعی دارد و قند خون شما را تنظیم می کند. ماندگاری قند عسل در بدن بیشتر از شیرین کننده های صنعتی مانند شکر است؛ به همین دلیل میل و اشتهای شما برای خوردن غذا یا دیگر خوراکی های چاق کننده کاهش می یابد.

تغذیه نامناسب و استفاده از خوراکی های صنعتی و مضر باعث تجمع سموم در بدن شما می شود. دارچین خاصیت سم زدایی دارد و با پاک سازی بدن شما، سرعت کاهش وزن را بالا می برد. دارچین به کنترل قند خون کمک می کند و از نوسانات بیش از حد آن جلوگیری می کند. تغییر نکردن مداوم قند خون، اشتها را کم می کند و جلوی پرخوری را می گیرد.

نوشیدنی عسل و دارچین برای لاغری برای نتیجه بخشی به زمان نیاز دارد و نباید با تنها چند روز مصرف انتظار لاغری سریع داشته باشید. اگر در کنار مصرف این نوشیدنی تغذیه خود را کنترل کنید و یک برنامه ورزشی منظم داشته باشید، نتیجه مطلوب تری می گیرید.

کاهش وزن بدون آسیب و ضرر با استفاده از دارچین

تاثیر مخلوط عسل و دارچین برای لاغری

روش درست کردن معجون عسل و دارچین برای لاغری

برای درست کردن نوشیدنی عسل و دارچین برای لاغری به یک فنجان آب گرم یا ولرم نیاز دارید. یک قاشق چایی خوری یا نصف قاشق غذا خوری عسل طبیعی و خام را به لیوان آب ولرم اضافه کنید. نصف قاشق چایی خوری یا یک چهارم قاشق غذا خوری پودر دارچین را به آب اضافه کنید و تا زمانی که عسل و دارچین کامل در آب حل شوند، هم زدن را ادامه دهید. این نوشیدنی چربی های اضافی را آب می کند و بیشترین تأثیر را روی شکم و پهلو دارد. اگر به دنبال لاغری موضعی هستید، از خواص این نوشیدنی غافل نشوید.

برای نتیجه بهتر می توانید، مقداری آب لیموی تازه یا آب لیموی آماده را به محلول اضافه کنید. آب لیمو باید به اندازه یک قاشق چایی خوری یا نصف قاشق غذاخوری باشد. در غیر این صورت باعث ضعف می شود و میل شما به غذا را افزایش می دهد. اگر تمایلی به استفاده از پودر دارچین ندارید، از چوب دارچین استفاده کنید. برای استفاده از چوب دارچین باید از آب جوش برای دم کردن دارچین استفاده کنید و در آخر عسل را به دمنوش ولرم دارچین اضافه کنید.

خواص عسل برای لاغری و تناسب اندام

بهترین روش درست کردن معجون عسل و دارچین برای لاغری

بهترین زمان استفاده از محلول عسل و دارچین برای لاغری بهتر چه موقع است؟

نوشیدنی عسل و دارچین را باید دو بار در روز مصرف کنید. یک بار صبح و بعد از بیدار شدن از خواب این نوشیدنی را بنوشید. اگر ناشتا باشید و شکم شما خالی باشد، نوشیدنی تأثیر بیشتری دارد. دفعه دوم مصرف باید شب و پیش از خواب باشد؛ زیرا در طول خواب عسل و دارچین فعالیت های متابولیسمی را در بدن شما انجام می دهند و کمک می کنند که خوابی کافی، عمیق و مفید داشته باشید.

اگر می خواهید اثر بخشی نوشیدنی عسل و دارچین برای لاغری را افزایش دهید، باید یک رژیم غذایی اصولی را دنبال کنید. دکتر خورشیدی رژیم هایی مناسب برای لاغر شدن را در اختیار شما قرار می دهد. برای دریافت رژیم انلاین از راه های ارتباطی موجود روی سایت کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *